Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Ranking aut do 25 tys. zł



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-08-12

Ranking aut do 25 tys. zł

Ranking aut do 25 tys. zł

Zakup auta używanego to nie lada wyzwanie. Tym razem sprawdziliśmy dla Was oferty pojazdów za 25 tys. zł. Jak zwykle prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem propozycje z każdego z segmentów.

Za 25 tys. zł największy wybór znajdziemy wśród pojazdów małych, które w wielu przypadkach mogą być jeszcze na gwarancji. Tym wyżej będziemy jednak sięgać, tym trudniej będzie o ciekawe auto. My największe problemy z wyborem mieliśmy w klasie wyższej, w które właściwie każda z propozycji może generować gigantyczne koszty użytkowania. Im większe auto, tym większa szansa, że nasze bazowe 25 tys. zł to dopiero pierwszy z kosztów, bo później przyjdzie na dołożyć to naszego wymarzonego pojazdu przynajmniej kilka tysięcy więcej. Tego typu problemy w dużo mniejszym stopniu występują w przypadku mniejszych pojazdów.

1. Auta małe - Hyundai i10

i10

Nie jest ani szczególnie piękny, ani dobrze wyposażony, ale jego wytrzymałość trzyma poziom. A do tego za 25 tys. zł da się kupić w miarę świeże, kilkuletnie auto. Oczywiście będzie to podstawowa wersja wyposażeniowa z najsłabszym silnikiem benzynowym (w Polsce auto występuje tylko z takimi motorami). Największym problemem w przypadku tego modelu jest relatywnie drogi serwis (gdy mamy auto na gwarancji sporo zapłacimy za pracę ASO, a po zakończeniu gwarancji będziemy narzekać na spore braki w zamiennikach części zamiennych), na szczęście jednak auto rzadko odmawia posłuszeństwa.

2. Auta klasy B - Fiat Grande Punto

punto

Punto ma niewątpliwe zalety. Przede wszystkim jest pojazdem dość prostym konstrukcyjnie, a do tego wytrzymałym. Poza tym oferuje przestronne, jak na swoją klasę nadwozie i sporej wielkości bagażnik. Dużym atutem tego modelu jest także fakt, że sporo pojazdów oferowanych na rynku wtórnym pochodzi z rodzimych sieci dilerskich, jest więc mniejsza szansa na zakup auta po dzwonie, które zostało profesjonalnie przygotowane do sprzedaży. Uwaga ta dotyczy przede wszystkim aut z silnikami benzynowymi. Jeśli zdecydujemy się na takie auto najlepiej szukać 8-zaworowego silnika 1.4 (77 KM). Gdy zaś nie boimy się aut z importu i wiemy jak oddzielić ziarno od plew szukajmy diesla 1.9 JTD o mocy 120 KM.

3. Kompakty -Volkswagen Golf V

golf

Golf tani nie jest, co niestety oznacza, że za 25 tys. zł kupimy auto nieco starsze niż gdybyśmy zdecydowali się na kompakty konkurencyjnych firm, warto jednak rozważyć tę propozycję, bo piąta generacja niemieckiego evergreena jest warta uwagi. Największym problemem jest fakt, że ten model dość często importowany jest przez handlarzy, korekty liczników i auta o dzwonach są więc na porządku dziennym (szczególnie uważać trzeba na egzemplarze zbudowane z ćwiartek). Wśród wersji silnikowych najpewniejszym rozwiązaniem jest motor 1.9 TDI o mocy 105 KM, z daleka omijać trzeba zaś wersję 2.0 TDI (140 KM), bo może ona generować gigantyczne koszty napraw.

4. Klasa średnia - Toyota Avensis

avensis

Druga generacja Avensisa nie miała łatwego startu rynkowego, bo przytrafiły się jej błędy wieku młodzieńczego, które wcześniej u tego producenta nie były do pomyślenia.  Na szczęście producent szybko je naprawił i dzisiaj ten model można polecić. Za 25 tys. zł wybór jest spory, ale warto skierować swoje kroki przede wszystkim w kierunku aut powstałych po liftingu (chociaż przyznać trzeba, że za naszą bazową kwotę zakup takiego auta nie będzie łatwy). Najprościej jest kupić benzynową odmianę (polecamy 1.8), bo z dieslem może być więcej kłopotów, jeśli trafimy na auto wyeksploatowane.

5. Klasa średnia wyższa - Skoda Superb

skoda

Tym razem uciekamy od niemieckich samochodów, które zazwyczaj przewodzą w wyższych klasach i najłatwiej je znaleźć. Tym razem skłaniamy się w stronę czeskiego modelu. Największy atut Superba to jego wielkość, wykraczająca poza normy przyjęte w klasie. Wada - nie do końca wytrzymałe podwozie (konstrukcja przejęta z Passata B5, z dość drogim w naprawie przodem). Polecamy, jak zwykle silnik 1.9 TDI (ale w tym wypadku nie spodziewajmy się po nim ekstra osiągów), warto też rozejrzeć się za jednostką 1.8 T o mocy 150 KM. Superb nie jest idealnym autem pod względem wytrzymałości, ale większość podzespołów, z których korzysta to części znane z innych modeli grupy Volkswagena, co przekłada się na dużą dostępność zamienników i ich niskie ceny.

6. Klasa wyższa - Jaguar XJR

jaguar

Jaguar XJ poprzedniej generacji nie jest autem idealny. Nie jest też autem tanim w utrzymaniu, bo ma dość skomplikowaną konstrukcję i bardzo drogie części zamienne (większość z nich dostępna jest tylko w ASO). Prezentujemy go tutaj bo to nietuzinkowe auto, mocno tracące na wartości. Poza tym, z uwagi na aluminiowe nadwozie i niezbyt dużą popularność, niemal w 100-procentach oferowane na rynku wtórym egzemplarze są bezwypadkowe. Za naszą bazową kwotę kupić można najmocniejszą wersję z dodatkową literką R w nazwie, która jest ekstremalnie droga w utrzymaniu. Ale jak szaleć to szaleć.

7. SUV/terenowy - Suzuki Jimny

jimny

Jimny to ewenement na rynku. Małe auto, z którego większość osób się śmieje, uważając, że nadaje się co najwyżej do miasta, w terenie radzi sobie jak mocno przystosowane do off-roadu dużo mocniejsze terenówki. Oczywiście użyteczność terenowego Suzuki na co dzień pozostawia sporo do życzenia, ale jego wytrzymałość już nie. Nie polecamy tego modelu tylko tym użytkownikom, którzy mają nim zamiar jeździć tylko po asfalcie, bo nie będą zadowoleni i nie docenią prawdziwych możliwości tego pojazdu.

8. MPV - Ford C-Max

ford

W przypadku aut MPV ciężko o ideał i Ford C-Max nie jest w tym wypadku wyjątkiem. Polecamy go jednak, bo oferuje właściwości jezdne, których próżno by szukać w autach konkurencyjnych. Wynika to z faktu, że zbudowano go na podwoziu Focusa drugiej generacji. C-Max dość często spotykany jest na rynku wtórnym, dominują jednak na nim auta wysokoprężne, które mogą, gdy mają już duże przebiegi, generować spore koszty. Najlepiej szukać aut z rodzimych salonów, których też nie brakuje, bo auto to było w miarę popularne.

9. Sportowe - Acura/Honda Integra Type-R

integra

Nasza bazowa kwota nie pozwoli nam niestety na duży wybór wśród używanych Integr Type-R, ale pamiętajmy, że zastój na rynku wtórnym sprawia, że ceny wywoławcze nijak nie mają się do transakcyjnych i warto się targować. Integra coupe w najmocniejszej 200-konnej wersji to bardzo wytrzymałe auto, ale pamiętajmy, że mowa o autach których nie kupuje się po to by jeździć w niedzielę do kościoła. Wysoka cena pojazdu sprawia także, że często spotkać można Hondy po większych lub mniejszych przygodach blacharsko-lakierniczych. Warto dodać, że zadbany egzemplarz nie traci już na wartości.

10. Kabriolety - Mercedes SLK

slk

SLK pierwszej generacji to w miarę niezawodne auto. To także pierwszy z europejskich kabrioletów, w którym zastosowano sztywny dach (co zresztą zapoczątkowało modę na tego typu rozwiązania). Kupując Mercedesa mamy sporą szansę na dobrze utrzymane auto z niewielkim (i realnym) przebiegiem, ale nie spodziewajmy się, że uda nam się nabyć którąś z mocnych wersji silnikowych. Zaletą słabszych odmian są akceptowalne koszty utrzymania. SLK to również auto, które już tylko w niewielkim stopniu będzie traciło na wartości.


  • Currently 3.5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 3.6/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska