Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Ranking awaryjności ADAC 2011



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-04-27

Ranking awaryjności ADAC 2011

Ranking awaryjności ADAC 2011

Po rekordowej liczbie interwencji w roku 2010, ADAC odnotowało w 2011 spadek liczby wezwań do niedziałających samochodów. Mimo to, niemiecki automobilklub pomagał aż 4,2 miliona razy. Jakie są najmniej awaryjne auta?

Delikatny (4,3%) spadek to niemal błąd statystyczny, ale Niemcy zauważają, że wystarczyło obniżenie średniej temperatury zimowych miesięcy o 3 stopnie Celsjusza, aby znacząco wzrosła liczba interwencji, w których winnym był zużyty akumulator. Było ich ponad 860 tysięcy, z czego w ponad 640 tysiącach przypadków bateria była całkowicie wyładowana lub wręcz uszkodzona. Równie często odmawiała działania pokładowa elektronika sterująca silnikami. O coraz lepszej jakości samochodów świadczy jednak fakt, że aż 84% awarii zgłoszonych ADAC można było usunąć na miejscu i umożliwić kontynuowanie podróży.

Niemcy z dumą zauważają, że czołówkę rankingu zajmują samochody produkcji niemieckiej, jednak trzeba im wyjaśnić, że Ford Ka to produkt polski - pochodzący z tyskiej, najlepszej fabryki samochodów w Europie. Co ciekawe, Polska wskazywana jest jako inne źródło - samochodów używanych i re-importowanych do Niemiec! Szczególnie widoczne jest to w najniższym segmencie, który znacznie się powiększył, a sporo jest w nim samochodów, których stan techniczny odbiega od niemieckich wyobrażeń o jakości.

Cały ranking prezentujemy poniżej. Obejmuje on samochody bez względu na wiek i uszeregowany jest wg liczby interwencji na 1000 zarejestrowanych w Niemczech aut tego modelu.

Samochody miejskie:

1 Ford Ka (aktualny model)
2 Renault Twingo
3 Toyota Aygo
4 Fiat Panda
5 VW Fox
6 Peugeot 107
7 Citroen C1
8 Fiat 500
9 Hyundai i10
10 Ford Ka (poprzedni model)
11 Smart fortwo
12 Chevrolet Matiz

Samochody klasy niższej:

1 Mini
2 Mitsubishi Colt
3 Opel Meriva
4 Nissan Note
5 Ford Fusion
6 Peugeot 207
7 Renault Clio
8 Dacia Sandero
9 Mazda 2
10 VW Polo
11 Opel Corsa
12 Ford Fiesta
13 Skoda Roomster
14 Nissan Micra
15 Toyota Yaris
16 Skoda Fabia
17 Citroen C3
18 Suzuki Swift
19 Renault Modus
20 Hyundai i20
21 Fiat Punto
22 Seat Ibiza/Cordoba
23 Hyundai Getz
24 Honda Jazz

Samochody klasy niższej-średniej:

1 Mercedes klasy A
2 Mercedes klasy B
3 BMW serii 1
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
10 VW Touran
11 Seat Altea
12 Mazda 3
13 VW Caddy
14 Seat Leon/Toledo
15 Mazda 5
16 VW Eos
17 Peugeot 308
18 Toyota Verso
19 Opel Astra
20 Ford C-MAX
21 Ford Focus
22 Citroen Berlingo
23 Dacia Logan
24 Opel Zafira
25 KIA Ceed
26 Honda Civic
27 Renault Kangoo
28 Hyundai i30

Samochody klasy średniej:

1 Audi A5
2 Audi Q5
3 BMW X3
4 Mercedes GLK
5 BMW serii 3
6 Mercedes SLK
7 Audi A4
8 Mercedes klasy C
9 VW Tiguan
10 Opel Insignia
11 Skoda Octavia
12 VW Passat
13 Toyota Avensis
14 Ford Kuga
15 Mazda 6
16 Ford S-MAX
17 Ford Mondeo
18 Opel Vectra
19 Volvo S40/V50

Samochody klasy wyższej-średniej:

1 Audi A6
2 BMW serii 5
3 Mercedes klasy E
4 BMW X5
5 Mercedes klasy M
6 Volvo S60/S70/S80/V70

Samochody transportowe i vany:

1 VW Transporter T5
2 Fiat Ducato
3 Mercedes Vito/Viano


  • Currently 4 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska