Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Ranking bagażników rowerowych



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-07-02

Ranking bagażników rowerowych

Ranking bagażników rowerowych

Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego GTU przetestowało dachowe bagażniki rowerowe. Warto zapoznać się z wynikami, tym bardziej, że wakacje za pasem i wielu z nas będzie podczas nich przewozić rowery na dachu.

Miałem kiedyś okazję przetestować zachowanie się roweru umieszczonego w bagażniku dachowym podczas drobnej stłuczki. Od razu dodam, że był to najtańszy bagażnik na rynku, bo sam byłem wtedy studentem, a i rower nie był najwyższych lotów. Nie zmienia to faktu, że jednoślad wyfrunął z bagażnika i gdyby nie był mocno zawiązany do płozy bagażnika pewnie poleciałby w dal. A tak skończyło się na dodatkowych uszkodzeniach, nie wynikających z samej stłuczki. Od tego czasu nie wożę rowerów na dachu i albo wkładam je do środka (co nie zawsze jest możliwe) albo umieszczam w bagażniku z tyłu pojazdu. Od mojego zdarzenia wiele się jednak zmieniło w kwestii przewożenia rowerów na dachu, a i same bagażniki okazują się dużo lepiej zabezpieczone przed tego typu przypadkami. O tym mówi między innymi ranking GTU, który powstał w oparciu o realne testy.Przede wszystkim testujący oceniali jak podczas jazdy zachowuje się bagażnik z rowerami o wadze około 40 kg (po 20 kg na rower). Oznacza to, że po pierwsze wybrali typowe rowery miejsko-rekreacyjne, za niezbyt wysoką cenę, takie jakich używa większość z nas. Po drugie zaś stworzyli sytuacje, które mogą się na drodze wydarzyć, a których sami nigdy byśmy nie sprowokowali wiedząc, że na dachu wieziemy rowery. Pierwszym elementem była jazda w slalomie, przypominająca klasyczny test łosia. GTU sprawdzał również jak zachowają się rowery na dachu podczas awaryjnego hamowania z prędkości 100 km/h. Kolejnym niezwykle ważnym elementem był test zderzeniowy, w tym wypadku jednak warto zdawać sobie sprawę, że Stowarzyszenie badało zachowanie rowerowych bagażników przy prędkości 30 km/h. To mniej więcej taka prędkość, jaką ja miałem podczas swojej niefortunnej stłuczki, gdy byłem młody. W rzeczywistości jednak narażeni jesteśmy na dużo większe prędkości podczas zderzeń. Bo temu 30 km/h to daleko nawet do testów EuroNCAP, ale lepsze to niż nic. Ostatnimi dwoma elementami, na które zwrócono uwagę była łatwość montażu i obsługi (próbowali na prezentowanym na zdjęciach Mercedesie klasy E, powinni spróbować na pierwszym z brzegu SUV-ie, pewno oceny byłyby zupełnie inne) oraz cena na rynku niemieckim. Wyniki prezentujemy w tabelce poniżej, warto zwrócić uwagę, że różnice między testowanymi bagażnikami nie są duże, co oznacza, że ich jakość nie odbiega znacząco od siebie.

Ranking bagażników rowerowych na podst. testów GTU

Model

Atera Giro AF

a. frey Classic

Fabbri Bili 2000 Alu

Montblanc Discovery

Thule Pro Ride 591

Slalom

15

15

15

30

30

Hamowanie ze 100 km/h

30

30

30

30

30

Hamowanie w zakręcie

30

30

30

30

30

Crash test 30 km/h

72

83

72

78

77

Montaż obsługa

78

55

45

80

86

Cena w Niemczech

89 euro

69 euro

60 euro

130 euro

95 euro

Cena w przeliczeniu na punkty

24

32

36

8

22

Suma

249

245

228

256

275

Miejsce

3

4

5

2

1


  • Currently 3 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 3/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska