Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Ranking niezawodności J.D. Power



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-07-19

Ranking niezawodności J.D. Power

Ranking niezawodności J.D. Power

Amerykańska firma analityczna J.D. Power po raz kolejny zaprezentowała wyniki swojego rankingu najmniej awaryjnych samochodów w USA. Wybraliśmy dla Was te wyróżnione auta, które można oficjalnie kupić w Polsce.

Najpierw małe wyjaśnienie dotyczące metodologii badań J.D. Otóż w przeciwieństwie do europejskich rankingów innych firm, w których trzon danych stanowią wyniki osiągane przez auta na stacjach diagnostycznych, amerykańskie badania mają charakter sondażu. Czyli J.D. pyta użytkowników jak sprawują się ich samochody. Obok typowych zagadnień związanych z eksploatacją pojawiają się tu jednak również i te związane z zadowolenie związanym z posiadanym pojazdem, jego sprzedażą i serwisem, dlatego często o tym rankingu mówi się jako o badaniu poziomu zadowolenia z auta. Ankieta dotyczy samochodów nie starszych niż trzyletnie. W tegorocznym amerykańskim badaniu najwyżej ocenianą marką został Lexus, wyprzedzając Jaguara. Trzeciej miejsce przypadło Porsche. Wśród marek dostępnych w Europie pod paskiem z napisem średnia znalazły się jeszcze: Honda, Infiniti, Toyota, Mercedes, BMW, Mazda, Nissan i Chevrolet (chociaż w przypadku tego ostatniego tylko 7 modeli na 17 oferowanych w USA jest zbieżna z tymi dostępnymi w Europie). Poniżej średniej znalazły się m. in.: Audi, Hyundai, KIA, Volvo, Subaru, Jeep, Suzuki, Ford, Land Rover, Mitsubishi i VW. Trzy ostatnie miejsca zajęły odpowiednio: Mini, Fiat, Smart, ale pamiętajmy, że to badanie nie mówi tylko o awaryjności, ale także o ogólnym zadowoleniu. Na następnych stronach prezentujemy liderów różnych segmentów, ale tylko wśród aut, które są również oferowane w Europie. Pamiętajmy jednak, że modele na rynek amerykański, ich sposób sprzedaży, cena, wyposażenie, sieci serwisowe, obsługa mogą się mocno różnić od tego co znajdziemy w Europie, trudno więc przekładać bezpośrednio wyniki ankiety na nasze realia. Na następnych stronach możecie przeczytać, które z dostępnych w Europie aut wysoko ocenili amerykańscy użytkownicy. Zapraszamy.

Samochody małe - Toyota Yaris

yaris

Amerykanie określają jej nadwozie mianem liftback!? Nie zmienia to jednak faktu, że auto to zasadniczo nie różni się od wersji oferowanej w Europie. Ceny w USA zaczynają się od nieco ponad 14 tys. dolarów. Yaris w rankingu J. D. Power wyprzedził Hondę Fit (zwaną u nas Jazz) oraz Mazdę 2.

Samochody kompaktowe - Toyota Corolla

corolla

Amerykańska Corolla od wielu już lat różni się od tej sprzedawanej w Europie. Tak jest również i w tym wypadku - w zasadzie cechy wspólne to wielkość i rodzaj nadwozia, bo amerykańska Corolla, podobnie jak jej europejska wersja są sedanami. Ceny w USA zaczynają się od przeszło 16 tys. dolarów. Toyota w rankingu wyprzedziła dwie hybrydy - Priusa i Civica sedan. Dalsze pozycje zajęły Hondy Civic: sedan i coupe.

Samochód MPV - KIA Soul

kia

To chyba największe zaskoczenie - Amerykanie uwielbiają Soula. Model ten zdobył bowiem pierwsze miejsce w dość mocno obsadzonej klasie małych pojazdów MPV. Wygrał zresztą z niedostępnymi u nas modelami Priusem Wagon i Scionem xB Wagon. Mała KIA w podstawowej wersji kosztuje w USA 13,9 tys. dolarów, ma więc dość atrakcyjną cenę zakupu.

Crossover - Honda CR-V

cr-v

To kolejna Honda bardzo wysoko oceniona w rankingu J.D. Power, jest to o tyle interesujące, że Amerykanie mogą od końca zeszłego roku kupować już najnowszą generację tego modelu. U nas pojawi się ona dopiero pod koniec 2012, ale dobrze wiedzieć, że jej jakość jest wysoka. Drugie miejsce w tej kategorii przypadło Toyocie RAV4, trzecie zaś nawiązującemu wyglądem do klasycznych Land Criuserów - FJ Cruiserowi. Ceny CR-V-ki w USA zaczynają się od 22,5 tys. dolarów.

SUV premium mały - Infiniti EX

ex

Prestiżowa marka Nissana jest bardzo dobrze oceniana w Stanach. Świadczy o tym zwycięstwo EX-a w prestiżowej klasie małych SUV-ów premium. Drugie miejsce również dla japońskiej Acury RDX i dopiero trzecie dla niemieckiego auta - Mercedesa GLK. Podstawowy model EX-a kosztuje w USA 35,8 tys. dolarów.

SUV premium średniej wielkości - Lexus RX 450h

rx

Amerykanie lubią japońskie hybrydy także w klasie premium. Poza tym ich jakość nie pozostawia żadnych wątpliwości - nie dziwi więc pierwsze miejsce Lexusa wśród SUV-ów średniej wielkości. Drugi w tej kategorii jest benzynowy Lexus RX 350, trzecie Infiniti FX50. Cena hybrydy to minimalnie trochę ponad 45 tys. dolarów.

Auto średniej klasy - Chevrolet Malibu

chevroloet

Przez długi czas auta tego segmentu były najbardziej popularne za Wielką Woda i chociaż teraz zaczyna się to zmieniać, to wciąż z uwagą śledzimy tę kategorię. Tym razem wygrał ją Chevrolet Malibu, który od tego roku pojawił się także w polskiej ofercie. Druga była Honda Accord Coupe, trzecia Honda Accord sedan. Ceny Malibu w USA startują od nieco ponad 22 tys. dolarów.

Duży samochód klasy premium - Lexus LS600h

lexus ls

Kolejna hybryda Toyoty na czele, chociaż w tym wypadku nie zgłaszam veta, bo LS to zacne auto. I do tego ta cena - 112 tys. dolarów, szkoda, że w Polsce Lexus tyle nie kosztuje. Drugie miejsce też Lexus i też LS, tyle, że w niedostępnej u nas wersji silnikowej 460. Trzecia S Klasa Mercedesa.

Kompaktowy samochód sportowy - Mazda MX-5

mx-5

Jedyna różnica między dostępną w Europie i Stanach MX-5 to nazwa, bo w USA nazywa się ją Miata. Cieszy nas pierwsze miejsce tego modelu bo go uwielbiamy. Cena w Stanach również przypadła nam do gustu - 23,5 tys. dolarów - warto rozważyć emigrację. Drugie miejsce VW Fos (odpowiednik naszego Eosa ), trzecie Scion tC Coupe.

Samochód sportowy premium - Porsche 911 (997)

porsz

W Europie też je cenimy. W USA pierwsze miejsce w rankingu J. D. Power zdobyło 911 cabrio, drugie zaś coupe, trzecie było BMW 650iX cabrio. Cena Porsche w USA startuje od 93,7 tys. dolarów. Jedyny amerykański samochód, który w ogóle znalazł się w tej kategorii to Chevrolet Corvette i chociaż dość słabo go oceniono to i tak uważamy, że jest genialny.


  • Currently 3 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 3/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska