Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Wydarzenia / Najmocniejsza seryjna OCTAVIA



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2016-12-27

Najmocniejsza seryjna OCTAVIA

Najmocniejsza seryjna OCTAVIA

Minęły zaledwie tygodnie od zaprezentowania udoskonalonej ŠKODY OCTAVII, a czeski producent już prezentuje topową pochodną modelu: oto OCTAVIA RS.

Nowy pas przedni, zmodyfikowany tył i wnętrze o sportowym charakterze podkreślają dynamiczny charakter tej wyjątkowej wersji. ŠKODA OCTAVIA RS występuje w odmianach limuzyna i kombi. Każda z nich dostępna jest z dwoma jednostkami napędowymi. Silnik 2.0 TDI dostępny jest niezmiennie z mocą 184 KM; benzynowy 2.0 TSI ma moc 230 KM i tytuł najmocniejszego seryjnie oferowanego wariantu w historii OCTAVII. Wyjątkowe pozycjonowanie tego sportowego modelu w segmencie kompaktowym podkreślają nowe technologie wymiany danych, usług online i wspomagania prowadzenia.
Wygląd nowej ŠKODY OCTAVIA RS zwraca uwagę na gruntownie unowocześniony design tej serii w wyjątkowo sportowy i emocjonujący sposób. Nowy pas przedni zdominowany jest przez szerszy grill, który jest wzmocniony optycznie przez przystające do niego lampy o krystalicznej formie. Jeszcze większe wloty powietrza w przeprojektowanym zderzaku przykryte kratownicami o strukturze plastra miodu wzmagają wrażenie siły i dynamiki.
Obok świateł dziennych tworzonych przez paski LED w reflektorach głównych, przednie oświetlenie kompletują cztery przednie lampy wykonane w pełni w technologii LED i wyposażone w funkcję adaptacyjnych świateł przednich AFS. Z tyłu charakter budują wieńczące bryły obydwu form karoserii spojlery.
Najsilniejsze akcenty tylnej części nadwozia to przywodzący na myśl wrażenie prędkości panel dyfuzora i ciągnące się nad nim przez całą szerokość nadwozia czerwone światło odblaskowe, które stało się już rozpoznawalnym atrybutem OCTAVII RS. Tył także wyposażony jest w standardzie w oświetlenie LED, które wykorzystywane jest dla tylnej tablicy rejestracyjnej i modułów świetlnych, gdzie diody tradycyjnie tworzą motyw w kształcie litery C.
Wnętrze nowej ŠKODY OCTAVIA RS charakteryzuje sportowa czerń. Fotele RS-Sport zapewniają doskonałą stabilność dzięki głębokiemu wyprofilowaniu i zintegrowanym zagłówkom. Obok standardowej kombinacji tapicerki skórzanej i tkaniny pojawiła się także opcja wykończenia z Alcantary. Wielofunkcyjna kierownica (przy konfiguracji z DSG wyposażona także w łopatki skrzyni biegów) posiada obręcz obitą perforowaną skórą. Standardowe wyposażenie obejmuje również nastrojowe oświetlenie AMBIENTE, dyskretnie podświetlające wewnętrzne klamki drzwi, aluminiowe pedały i progi drzwi z logo RS. OCTAVIA nie straciła przy tym żadnych przemyślanych, funkcjonalnych rozwiązań: pod fotelem pasażera ukryta jest parasolka, a lampę LED z bagażnika wersji kombi można wyjąć i korzystać z niej jak ze zwykłej latarki.
Wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne nowej ŠKODY OCTAVII RS buduje obniżone o 15 mm i utwardzone zawieszenie, rozstaw tylnych kół poszerzony o 30 mm wobec poprzednika i sportowy układ hamulcowy z zaciskami pokrytymi czerwonym lakierem. Standardowo model oferowany jest z obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 18 cali, które opcjonalnie można zamówić w rozmiarze 19 cali.
O nieprzeciętne doświadczenia w prowadzeniu modelu dba szereg wyrafinowanych rozwiązań: progresywny układ prowadzenia oraz opcjonalny system Performance Mode Select z Performance Sound Generator. Charakter prowadzenia może być regulowany przez kierowcę poprzez adaptacyjne zawieszenie (Dynamic Chassis Control), które pozwala wybrać pomiędzy komfortowym, normalnym i sportowym profilem jazdy. Moc silnika jest skutecznie przenoszona na tylne koła dzięki złożonemu systemowi kontroli trakcji ESC z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+.
Silnik 2.0 TSI w nowej OCTAVII RS generuje 230 KM i duży moment obrotowy 350 Nm, który jest dostępny w szerokim zakresie 1500 do 4600 obr./min. Napędzana na przednią oś rekordowo szybka ŠKODA osiąga 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi aż 250 km/h. Fabryczny wynik zużycia paliwa w cyklu mieszanym wynosi przy tym zaledwie 6,5 l/100 km (emisja 149 g CO2/km*, wszystkie wartości dla limuzyny ze skrzynią ręczną). Standardowa przekładnia manualna może zostać opcjonalnie wymieniona na sześciostopniową automatyczną przekładnię dwusprzęgłową DSG.
W przypadku wysokoprężnego wariantu OCTAVII RS do napędu służy sprawdzony silnik 2.0 TDI o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm, dostępnym już od 1750 obr./min. Te ponadprzeciętne wartości przekładają się na przyspieszenie do 100 km/h w 7,9 sekundy. Obok opcji skrzyni DSG, wariant RS 2.0 TDI dostępny jest z wyborem napędu na oś przednią lub wszystkie cztery koła.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska