Rodzina Mitsubishi Outlandera - znana dziś głównie za sprawą popularnego wariantu PHEV, będącego najlepiej sprzedającą się hybrydą typu plug-in na świecie - ma za sobą 15-letnią historię, której zwieńczeniem są znakomite wyniki sprzedaży.
Trzy kolejne generacje tego modelu sprzedały się na większości rynków całego świata w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy (od czerwca 2001 roku do sierpnia 2016.
Outlander zawsze był ważnym modelem dla firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC), zarówno pod względem wolumenu sprzedaży, jak i koncepcji. Każda z trzech kolejnych generacji otwierała nowe drzwi przed firmą oraz przed całą branżą motoryzacyjną:
Pierwsza generacja: Stworzenie określenia „crossover” – po raz pierwszy w branży (koncept „ASX” (2001)
Druga generacja: Opracowana przez MMC wszechstronna globalna architektura segmentu C/D o nazwie „Project Global” (2005)
Trzecia generacja: Opracowany przez MMC elektryczny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in (Outlander PHEV w 2012 roku)
Strategiczne zadanie postawione przed Outlanderem w realizacji planu produktowego Mitsubishi Motors będzie również realizowane w przyszłości.
Wraz z ubiegłoroczną premierą gruntownie zmodernizowanego Outlandera (MY16), firma MMC rozpoczęła nową ofensywę produktową, która będzie rozwijana w kolejnych latach...
... jej trzon będą stanowiły SUV-y (małe, średniej wielkości i duże)
... dostępne będą (w zależności od rynku i modelu) elektryczne hybrydy typu plug-in lub warianty w pełni elektryczne
... cechą charakterystyczną nowych modeli będzie ekspresyjny design
... japoński kunszt rzemieślniczy, widoczny na zewnątrz i wewnątrz, potwierdzi pozycję firmy, jako producenta oferującego produkty wysokiej jakości powstałe z wykorzystaniem 99 lat doświadczenia...
Trzy główne rynki zbytu Outlandera obecnej, trzeciej generacji (całkowita sprzedaż do sierpnia 2016):
Trzy główne europejskie rynki zbytu (MME34 z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) Outlandera obecnej, trzeciej generacji (całkowita sprzedaż do sierpnia 2016):