Jesteś w: Af Portal / Auta przyszłości / VW T-Prime Concept GTE



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2016-05-02

VW T-Prime Concept GTE

VW T-Prime Concept GTE

Volkswagen pracuje intensywnie nad pojazdami z napędem elektrycznym i częściowo elektrycznym. Firma zamierza w ciągu najbliższych trzech lub czterech lat wprowadzić na chiński rynek siedem nowych modeli z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in.

Każdy z tych samochodów będzie produkowany w Chinach. Poza tym w Kraju Środka powstanie nowe centrum stylistyczne i rozwojowe. Z jak wielką determinacją Volkswagen pracuje nad nowymi modelami, widać po nowościach zaprezentowanych podczas targów w Pekinie: najważniejszą z nich jest mający swój światowy debiut T-Prime Concept GTE - studyjny SUV klasy premium. Ten wszechstronny samochód hybrydowy typu plug-in daje wyobrażenie o przyszłym flagowym modelu marki Volkswagen.

Studyjny T-Prime Concept GTE to model typu Sport Utility Vehicle należący do klasy wyższej. Koncepcyjny samochód, wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in oraz w napęd na cztery koła, może poruszać się nie emitując szkodliwych substancji. Samochód ten w pełni odpowiada motoryzacyjnym wyzwaniom nowych czasów. Jego wskaźniki oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, z wnętrza zniknęły wszelkie konwencjonalne przełączniki, zamiast nich wprowadzono funkcje sterowania gestami i głosem oraz dotykowe ekrany. Światową premierę ma w tym pojeździe Curved Interaction Area, czyli zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego, który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi różnych funkcji. Intuicyjnie i bezstopniowo, za pośrednictwem szklanego walca, obsługuje się także ośmiobiegową automatyczną przekładnię koncepcyjnego auta.

Czteromiejscowy studyjny SUV łączy w sobie najlepsze cechy aut należących do różnych segmentów - jest wygodny jak limuzyna, przestronny jak kombi, pod względem trakcji przewyższa auta z innych segmentów, a dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym w dziedzinie zawieszenia jest zwinny jak samochód sportowy. Z kolei dzięki nowoczesnemu napędowi T-Prime Concept GTE okazuje się oszczędny jak auto kompaktowe. Do szerokiej palety innowacji na jego pokładzie pasuje - pracujący bezgłośnie w trybie elektrycznym „E-Mode” - hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Na dystansie sięgającym 50 km T-Prime Concept GTE może poruszać się nie emitując spalin. W trybie GTE studyjny SUV z układem napędowym o mocy 280 kW/381 KM staje się samochodem bardzo dynamicznym. Innowacyjne rozwiązania techniczne współgrają ze sportową stylistyką auta, która przyciąga uwagę.

T-Prime Concept GTE jest częścią ofensywy produktowej Volkswagena w dziedzinie aut typu SUV. Rozpoczęło ją tej wiosny wprowadzenie na europejski rynek nowego Tiguana; w przyszłości ten odnoszący wielkie sukcesy samochód po raz pierwszy pojawi się w wersji ze zwiększonym rozstawem osi. W gronie aut większych niż Tiguan zadebiutuje nowy SUV średniej klasy przeznaczony do sprzedaży w Chinach i w USA, a także Touareg względnie pojazd w stylu T-Prime Concept GTE. Wśród samochodów mniejszych niż Tiguan pojawią się od razu dwa nowe SUV-y - w klasie kompaktów będzie to auto zbliżone pod względem koncepcji do studyjnego modelu T-Roc, z kolei pokazany w marcu w Genewie T-Cross Breeze wskaże kierunek rozwoju samochodów w segmencie pojazdów małych, wielkości Polo.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska