Jesteś w: Af Portal / Auta przyszłości / Volvo Drive Me



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2016-09-13

Volvo Drive Me

Volvo Drive Me

Firma Volvo Cars oficjalnie rozpoczęła program Drive Me. To najbardziej zaawansowany projekt jazdy autonomicznej na świecie realizowany na drogach publicznych. W ubiegły piątek pierwszy samochód jeżdżący samodzielnie wyjechał na drogi Goeteborga.

Pierwszym autonomicznym samochodem będzie flagowy SUV – Volvo XC90. Egzemplarz dostosowany do tego wymagającego projektu zbudowano w specjalnym dziale szwedzkiej fabryki w Torslanda. Zostanie on przekazany prawdziwym rodzinom, które będą się nim poruszały po drogach publicznych Goeteborga.

Szwedzcy inżynierowie są przekonani, że te technologie pozwolą w przyszłości ograniczyć liczbę wypadków komunikacyjnych. Możliwe jest też upłynnienie ruchu, a tym samym zmniejszenie korków i zanieczyszczeń. Dodatkowo kierowcy mogą wykorzystać czas podczas potrzebny na dojazdy do pracy bardziej produktywnie niż dotąd.

Już dziś Volvo w swoich modelach S90, V90 i XC90 oferuje funkcję jazdy pół-autonomicznej, nazwaną Pilot Assist. Umożliwia na prostych odcinkach dróg, np. na autostradach, utrzymywanie pojazdu na właściwym pasie ruchu. Ta funkcja działa do prędkości 130 km/h, także wtedy, gdy przed naszym samochodem nie jedzie żaden inny pojazd. W projekcie Drive Me konstruktorzy poszli dalej. Umożliwili kierowcy ściągnięcie rąk z kierownicy, a nóg z pedałów. Początkowo ta funkcjonalność będzie dostępna tylko na wybranych drogach Goeteborga dostosowanych do poruszania się po nich pojazdów autonomicznych.

Technologie jazdy autonomicznej mają szansę podnieść poziom bezpieczeństwa i pomóc Volvo w zrealizowaniu wizji 2020. Zgodnie z założeniami już za cztery lata w nowych autach Volvo ma w ogóle nie dochodzić do śmiertelnych wypadków. Dla firmy samochodowej, która ma na swoim koncie wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, w tym wprowadzenie 3-punktowych pasów bezpieczeństwa w 1959 roku, ten projekt ma kluczowe znaczenie.

Wdrożenie Volvo różni się od podobnych programów prowadzonych przez inne firmy. Nie mamy tutaj do czynienia z eksperymentem samym w sobie, ani z narzucaniem kierowcom wizji naukowców. Volvo pozwala zwykłym klientom przetestować autonomiczne auta i zbiera ich opinie, by na ich podstawie dostarczyć technologię, która będzie dokładnie taka, jakiej co dzień potrzebują. W 2021 roku to rozwiązanie ma być dostępne szerokiemu gronu klientów.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska