Jesteś w: Af Portal / Imprezy i sport / Zloty i zjazdy / Ikony marki Skoda na Rétromobile



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2015-02-12

Ikony marki Skoda na Rétromobile

Ikony marki Skoda na Rétromobile

Już tradycyjnie marka SKODA rozpoczyna sezon wydarzeń, związanych z motoryzacją historyczną, swym udziałem w prestiżowym, paryskim salonie Rétromobile, który to w tym roku odbył się po raz czterdziesty.

Do francuskiej metropolii SKODA przywiozła cztery wyjątkowe pojazdy ze zbiorów fabrycznego muzeum, wraz z repliką pierwszego samochodu Laurin & Klement Voiturette A, opracowanego w roku 1905.

O wyjątkowym rzemiośle pracowników działu renowacji, przyległego do fabrycznego muzeum marki SKODA, goście salonu Rétromobile mogli przekonać się oglądając unikatowy egzemplarz SKODY Supersport Typ 966 z roku 1950. Wyczynowy pojazd z karoserią typu monopost, który swego czasu z wynikiem 197,7 km/h był najszybszym czechosłowackim pojazdem, od roku 2007 wzbogaca zbiory SKODA Muzeum. W sezonie 2014 ukończono jego bardzo złożoną renowację, której to efekty nikomu nie pozwolą przejść obojętnie obok stoiska marki.

Kolejnym filarem ekspozycji marki SKODA była replika najwcześniejszego samochodu Laurin & Klement Voiturette A. L&K Voiturette A jest napędzany dwucylindrowym, widlastym silnikiem czterosuwowym o objętości 1 005 ccm, generującym około 7 KM mocy, wystarczającymi do osiągnięcia prędkości maksymalnej około 40 km/h.

Także kolejne trzy eksponaty przekonały każdego odwiedzającego do dłuższego zatrzymania się na stoisku marki SKODA. Elegancka SKODA Popular Monte Carlo z roku 1937 - ikona aerodynamicznego designu drugiej połowy lat 30. oraz technicznej doskonałości, potwierdzonej m.in. rezultatami załogi Pohl/Hausmann na trasach Rajdu Monte Carlo w sezonach 1936 oraz 1937.

Czarny egzemplarz należy dziś do najcenniejszych klejnotów zbiorów fabrycznego muzeum, zdobywając w przeszłości, za swój stan i prezencję, szereg nagród i wyróżnień. Wśród nich imponuje zwłaszcza zwycięstwo w konkurencji elegancji, w kategorii Rallye, podczas prestiżowej imprezy Schloss Bensberg Classic 2012.

Dzieje młodszych pojazdów, z lat 70. XX wieku, reprezentuje w halach wystawowych Porte de Versailles atrakcyjny model SKODA 110R. Piękne, sportowe coupe, wywodzące się z modeli SKODA 100/110 było produkowane w filii Kvasiny w latach 1970-1980. Od dłuższego czasu jest pojazdem intensywnie poszukiwanym przez kolekcjonerów i miłośników wyjątkowych konstrukcji.

Prezentacja pojazdów historycznych w Paryżu uzupełniona była nowoczesnym studium projektowym SKODA VisionC, które to z kolei dało odwiedzającym możliwość spojrzenia na aktualny, nowy kierunek designu i filozofii projektowej szacownej marki z Mladá Boleslav.

Czterdziesta edycja Rétromobile odbyła się w terminie 4-8 lutego na terenie targowym Paris Expo - Porte de Versailles. Szacowana frekwencja odwiedzających to ponad 100 tys. osób.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska