Jesteś w: Af Portal / Technika



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.

Technika

UltraGrip 8 na rynku
Po raz pierwszy na rynku pojawiła się opona z bieżnikiem kierunkowym, z zastosowaniem technologii 3D-BIS na całej rzeźbie bieżnika, zapewniająca większą przyczepność i krótszą drogę hamowania.
Laserowa walka o milimetry
Ford rozpoczął prace nad wprowadzeniem technologii laserowej kontroli jakości montażu nadwozia do 17 fabryk koncernu na całym świecie.
Przełomowa technologia Goodyeara
Regularne pompowanie opon może wkrótce przejść do historii dzięki innowacji wdrażanej przez laboratoria Goodyear Tire & Rubber Company.
Mazda w stronę cyfryzacji
Elektroniczny Rejestr Przeglądów Okresowych, czyli cyfrowe książki serwisowe to nowe rozwiązanie Mazdy.
1.8 TFSI: innowacyjny silnik Audi
Zużywa o 21% mniej benzyny niż poprzednik i spełnia normę Euro 6, która zacznie obowiązywać od 2015 roku.
Excellente: dla aut używanych z grupy VW
Excellente to program przedłużonej gwarancji dedykowany dla aut z grupy VW: Audi, Seat, Skoda, VW. Wyróżnia go możliwość wykupienia nawet dla 7-letnich samochodów krajowych jak i sprowadzonych z zagranicy bez względu na ich historię.
Plastik z bąbelkami
Niższa masa auta pozwala obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2, dlatego inżynierowie Forda pracują nad nowymi sposobami walki ze zbędnymi kilogramami. Jednym z najnowszych pomysłów są lekkie plastiki o strukturze czekoladowej "bąbolady".
Sposób na przebitą oponę według Pirelli
"Seal Inside" to nowa technologia opracowana przez firmę Pirelli, która w przypadku przebicia opony w całej strefie bieżnika umożliwia kierowcy dalszą jazdę bez konieczności wymiany koła.
Nowy system klimatyzacji Delphi
Nowy, przyjazny dla środowiska układ klimatyzacji wyprodukowany przez Delphi Automotive, zadebiutuje jesienią podczas IAA w Luksemburgu. System stanowi jeden z pierwszych, w którym wykorzystywany będzie nowy czynnik chłodzący - R-1234yf.
Ciśnienie pod kontrolą
Stosowanie technologii bezpośredniego pomiaru ciśnienia zaleca się kierowcom oraz producentom. Zapewnia on utrzymanie ciśnienia w oponach na optymalnym poziomie, co zwiększa bezpieczeństwo i redukuje emisję szkodliwych substancji.
Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska