Jesteś w: Af Portal / Testy / Testy osobowych / Niepozorna i skromna Fabia Elegance



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Dane techniczne

Model/Wersja silnikowa
Fabia 1.2 TSI
Wersja wyposażeniowa
Elegance
Wersja nadwozia
5d
Segment
B
Silnik [typ]
1.2 TSI, benzynowy
Pojemność [cm3]
1197
Maksymalna moc [KM/obr./min]
105/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]
175/1500-4100
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h [s]
10,2
Prędkość maksymalna [km/h]
191
Średnie zużycie paliwa [litry/100 km]
6,5
Skrzynia biegów [typ przekładni, liczba biegów]
manualna, 5-biegowa
Rodzaj napędu
przedni
Długość/szerokość/wysokość [mm]
4000/1642/1498
Rozstaw osi [mm]
2451
Masa pojazdu [kg]
1055
Cena [zł]
od 53 700

Plusy i minusy

Plusy
Dynamika silnika
Komfort podróży
Pojemny i praktyczny bagażnik
Dobra jakość wykończenia
Minusy
Problemy nawigacji z ulicami jednokierunkowymi
„Uwierający” podłokietnik
2014-12-15

Niepozorna i skromna Fabia Elegance

Debiut Fabii nie wniósł zbyt wiele nowego pod kątem designu. Jednak ma to swoje zalety, zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie pewien tradycjonalizm.

Trzeba zresztą stwierdzić, że auto nie wygląda staroświecko. Przedni grill podkreśla dynamiczny i nowoczesny wygląd auta. „Pewności siebie” dodają także przednie reflektory jak i reflektory przeciwmgielne. Tylne światła, jak na czeskiego producenta przystało, estetycznie wyprofilowane są w kształcie litery C.

Jeśli chodzi o wnętrze, testowana przez nas Fabia Elegance, stanowi chyba najbardziej atrakcyjną wersję wyposażenia. Kolor beż Chess, z deską rozdzielczą w kolorze czarnym prezentuje się dobrze, ponadto opcja ta powiększa optycznie wnętrze Fabii.

W przypadku deski rozdzielczej, zaprojektowana jest ona optymalnie, zwłaszcza że wszystko znajduje się w zasięgu kierowcy. Także dotykowy ekran w nawigacji jest bardzo przydatny. Zwraca uwagę intuicyjna obsługa radia oraz wejście AUX. Plus dla nawigacji AMUNDSEN za brak dodatkowych opłat w kwestii wgrania mapy Europy Zachodniej, jednak minus za to, że w Polsce nie zawsze radziła sobie ona z ulicami jednokierunkowymi.

Miejsca w środku jest wystarczająco. Nawet wysoki kierowca nie powinien narzekać na jego brak, do czego przyczynia się bardzo dobra regulacja fotela. Komfort podróży zachowany będzie przy czterech podróżujących. Pamiętajmy jednak o gabarytach testowanego auta.

Jeśli chodzi o schowki mnie osobiście nie przekonały, choć na ich ilość nie można narzekać. Lepiej mi się prowadziło Fabię z podniesionym dużym, regulowanym podłokietnikiem między przednimi fotelami, a nie z opuszczonym. Warto jednak wspomnieć, że podłokietnik mieści w sobie schowek o pojemności 1,2 litra.

Bagażnik prezentuje się bardzo przyzwoicie, jak na swoją klasę i mieści ponad 300 l bagażu. Mniejsze przedmioty można przewozić w plastikowej, elastycznej przegrodzie, zaś torby, np. z zakupami zawiesimy na praktycznych haczykach.

Fabia ze skromnym silnikiem 1,2 TSI, wyposażona została w 105-konną jednostkę benzynową z maksymalnym momentem obrotowym 175 Nm, co pozwala przyspieszyć jej o 0 do setki w 10,2 sek. Jest zwinna i dobrze trzyma się drogi. Przy wyprzedzaniu możemy poczuć się komfortowo.

Średnie spalanie w cyklu mieszanym wyszło nam 6,4 l/100 km. Mogło być trochę lepiej, ale i tak nie ma na co narzekać, zwłaszcza że w trasie zużycie spada do około 4,5 l na setkę.

O bezpieczeństwo w Fabii dbają  nie tylko wzmocnione nadwozie i przyzwoite warunki jezdne, ale przede wszystkim system ESP, jak i 4 poduszki powietrzne (w standardowym wyposażeniu). Kurtyny powietrzne dostępne za dodatkową opłatą. Z tyłu system Isofix przygotowany pod dwa fotelik. Testowany model był wyposażony ponadto w systemy: HHC (system zapobiegania cofaniu się pojazdu przy ruszaniu pod górę) i TPM (system kontroli ciśnienia w oponach) – dodatkowa opłata 500 zł.

Cena bazowa Fabii to 53, 7 tys. zł co jest jak najbardziej rozsądne, zwłaszcza w stosunku do otrzymanej jakości. Za testowaną wersję Elegance, zapłacimy 62 149 zł, a do wyposażenia dojdą m.in.: przednie reflektory z modułem DE, tempomat, czteroramienna kierownica z pakietem skórzanym, podłokietnik przedni, podgrzewane i regulowane na wysokość przednie fotele, klimatyzacja manualna Climatic, radio Swing 2 DIN z MP3, CD i AUX IN (8 głośników), dywaniki podłogowe, obręcze kół ze stopów lekkich 6J x 15".

Tych, których nie przekonuje zewnętrzny design, niepozornej Fabii, zachęcamy do wejścia do środka i wypróbowania jej możliwości na drodze.


Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska