Jesteś w: Af Portal / Testy / Testy osobowych / Podróż Rodiusem



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Dane techniczne

Model/Wersja silnikowa
Rodius
Wersja wyposażeniowa
Quartz
Wersja nadwozia
minivan
Segment
I
Silnik [typ]
2.0 e-XDi
Pojemność [cm3]
1,998
Maksymalna moc [KM/obr./min]
155/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]
360/1500-2800
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h [s]
ok. 13
Prędkość maksymalna [km/h]
181
Średnie zużycie paliwa [litry/100 km]
9,5
Skrzynia biegów [typ przekładni, liczba biegów]
automatyczna, 5-biegowa
Rodzaj napędu
na cztery koła
Długość/szerokość/wysokość [mm]
5130/1915/1815 (z relingami)
Rozstaw osi [mm]
3000
Masa pojazdu [kg]
2,75
Cena [zł]
112 000

Plusy i minusy

Plusy
Przestrzeń w środku
Duża liczba praktycznych schowków
Niezłe wyposażenie seryjne
Minusy
Słaba widoczność przez tylną szybę
Nisko usytuowany panel klimatyzacji
2014-07-01

Podróż Rodiusem

Prezentujemy sprawdzian wprowadzonej na rynek w 2013 roku drugiej generacji Rodiusa.

Z Rodiusa emanuje indywidualizm. Już same rozmiary robią wrażenie, a charakterystyczne wytłoczenia na masce powiększają wizualnie przód auta. Podświetlana światłami dziennymi osłona chłodnicy zdaje się być organicznie złączona z trapezowymi reflektorami.
Testowany model wyróżnia się na tle innych minivanów dzięki drzwiom wahadłowym i tylnemu słupkowi. Dobre wrażenie robi połączenia bocznej szyby z szybą tylną - co dodaje swoistego rodzaju szyku.

Zaglądając do środka naszym oczom ukazuje się duża deska rozdzielcza, estetyczna i czytelna. Od razu rzucają się w oczy nowe, duże zegary w części środkowej deski.
Wskaźniki umieszczono w górnej i środkowej części tablicy rozdzielczej, dzięki czemu nie przeszkadzają w jeździe.
Można mieć drobne zastrzeżenia do zbyt nisko usytuowanego panelu klimatyzacji.

Kabina jest bardzo przestronna jak na minivana przystało. Siedem foteli można ustawiać w różnych konfiguracjach co ma zagwarantować komfort. Obrazu tego dopełnić mają składane stoliki i miejsca do odstawienia napojów także dla podróżujących z tyłu. Wielkość bagażnika nie zaskakuje (875 litrów, a po powiększeniu 3164 l), zwłaszcza w kontekście rozmiaru auta.

Pod maską pracuje dwulitrowa jednostka e-XDi200, czyli turbodiesel generujący 150 KM i 360 Nm momentu obrotowego. W testowanym modelu silnik współpracował z pięciobiegową automatyczną skrzynią. Na rynku występuje także 6-biegowa skrzynia manualna.

Auto w trasie sprawuje się dobrze i średnio spala niecałe 10 l na 100 km, zaś w mieście około 10,3 litra. Rodius to nie auto wyścigowe, ale prowadzi się dobrze, a i z przyspieszaniem nie ma problemów. Nieprzyzwyczajony do wielkości kierowca może wpaść w panikę w mieście, bo ze względu na gabaryty auta ciężko znaleźć miejsce do zaparkowania.

Rodius został wyposażony został w szeroki wachlarz mechanizmów czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów w tym system ESP, ARP, asystenta hamowania, dwie poduszki powietrzne przednie oraz boczne. Na tylnym zderzaku zamontowane są czujniki parkowania, co bardzo się przydaje przy tej wielkości auta oraz słabej widoczności. Warto wspomnieć, że do standardowego wyposażenia należy system ISOFIX i punkty mocowania fotelików dla drugiego rzędu foteli.

SsangYong ze swoim terenowym busem stawia na pewien paradoks, a mianowicie wprowadził rodzinny samochód na rynek z napędem 4 na 4. Amatorów takiego rozwiązanie zapewne nie zabraknie.


Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska